Browse by Basel Contributors ID
2014Hartmann, T. and Gerber, M. and Pühse, U.. (2014) Zeig dem Stress die rote Karte! : Manual zur Stressbewältigung : [Stress verstehen, Probleme lösen, dauerhaft entspannen : mit 40 individuell einsetzbaren Aktionskarten]. Aachen. 2011Niederer, I. and Kriemler, S. and Gut, J. and Hartmann, T. and Schindler, C. and Barral, J. and Puder, J. J.. (2011) Relationship of aerobic fitness and motor skills with memory and attention in preschoolers (Ballabeina) : a cross-sectional and longitudinal study. BMC pediatrics, Vol. 11 , 34. 2010Gerber, M. and Hartmann, T. and Brand, S. and Holsboer-Trachsler, E. and Pühse, U.. (2010) The relationship between shift work, perceived stress, sleep and health in Swiss police officers. Journal of criminal justice, Vol. 38, H. 6. pp. 1167-1175. Gerber, M. and Kellmann, M. and Hartmann, T. and Pühse, U.. (2010) Do exercise and fitness buffer against stress among Swiss police and emergency response service officers? Psychology of sport and exercise, Vol. 11, Iss. 4. pp. 286-294. Gerber, M. and Hartmann, T. and Lang, C. and Lüthy, M. and Brand, S.. (2010) Stressmanagement im Sportunterricht : ein Trainingsprogramm in 8 Modulen : Broschüre für BerufsschülerInnen. Dübendorf. 2009Hartmann, T. and Zahner, L. and Puder, J. and Pühse, U. and Schneider, S. and Kriemler, S.. (2009) Physical activity, body weight, health and fear of negative evaluation in primary school children. Scandinavian journal of medicine & science in sports, Vol. 20, no. 1 , e27-e34. Barker, D. M. and Gerber, M. and Hartmann, T.. (2009) Was verstehen Sportlehrerinnen und Sportlehrer unter Teamwork? : initiale Befunde einer australischen Diskursanalyse. In: Möglichkeiten und Grenzen der Schulsportforschung. Magglingen, pp. 115-139. Gerber, M. and Hartmann, T. and Pühse, U.. (2009) Gesundheit: Sache jedes Einzelnen oder des Betriebes? Basilea-Info, Vol. 4. pp. 22-24. 2005Gerber, M. and Hartmann, T. and Pühse, Uwe. (2005) Jugendliche Lebensbedingungen im Wandel: Anlass für eine Neuausrichtung des Sportunterrichts hin zu einem bewegungsorientierten Stressmanagement? In: Schulsportforschung im Spannungsfeld von Empirie und Hermeneutik. Magglingen, pp. 149-174. |