edoc-vmtest

Browse by Basel Contributors ID

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2017 | 2016 | 2015 | 2013

2017

Bauer, Catherine Eva and Aksoy, Dilan and Trösch, Larissa Maria and Hostettler, Ueli. (2017) Herausforderungen im Lehrberuf: Die Bedeutung vorberuflicher Erfahrungen. In: Berufswechsel in den Lehrberuf. neue Wege der Professionalisierung. Bern, pp. 119-138.

Trösch, Larissa Maria and Bauer, Catherine Eva. (2017) Gehen oder bleiben? Berufsverbleib und Ausstiegsgründe von Berufswechslern und Berufswechslerinnen in den Lehrberuf. In: Berufswechsel in den Lehrberuf. neue Wege der Professionalisierung. Bern, pp. 161-176.

2016

Karin, Keller and Larissa Maria, Trösch and Sarah, Loher and Alexander, Grob. (2016) The relation between effortful control and language competence – A small but mighty difference between first and second language learners. Frontiers in Psychology, 7. p. 1015.

Trösch, Larissa. Früher Zweitspracherwerb: zur Rolle des extrafamilialen und familialen Kontextes. 2016, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Psychology.

2015

Keller, Karin and Trösch, Larissa Maria and Loher, Sarah and Grob, Alexander. (2015) Deutschkenntnisse von Kindern statusniedriger und statushoher Einwanderergruppen : Der Einfluss des familialen und extrafamilialen Sprachkontexts. Frühe Bildung, Vol. 4, H. 3. pp. 144-151.

Keller, Karin and Trösch, Larissa Maria and Grob, Alexander. (2015) First-born siblings show better second language skills than later born siblings. Frontiers in Psychology, 6. p. 705.

Keller, Karin and Trösch, Larissa Maria and Grob, Alexander. (2015) A large receptive–expressive gap in bilingual children. Frontiers in Psychology, 6. p. 1284.

2013

Keller, Karin and Troesch, Larissa and Grob, Alexander. (2013) Entwicklungspsychologische Aspekte frühkindlichen Lernens. In: Handbuch frühkindliche Bildungsforschung. Wiesbaden, pp. 85-97.

Keller, Karin and Troesch, Larissa and Grob, Alexander. (2013) Shyness as a risk factor for local language skills of immigrant preschoolers. Journal of applied developmental psychology, Vol. 34, H. 6. pp. 328-335.