Items where Author is "Habermann, Ina"
Number of items: 51. YesHabermann, Ina and Keller, Daniela. (2016) English Topographies: Introduction. In: English Topographies in Literature and Culture. Space, Place, and Identity. Leiden , pp. 1-13. Habermann, Ina. (2014) Hamlets Misogynie? In: Hamlet-Handbuch. Stuttgart, pp. 62-66. Habermann, Ina. (2011) Reaching Beyond Silence: Metaphors of Ineffability in English Poetry — Donne, Wordsworth, Keats, Eliot. In: Beyond Cognitive Metaphor Theory. Perspectives on Literary Metaphor. New York, pp. 77-93. Habermann, Ina. (2011) Shakespeare’s Comedies: A Midsummer Night’s Dream and Twelfth Night. In: A History of British Drama: Genres, Developments, Interpretations. Trier, pp. 47-62. Habermann, Ina. (2009) "What Sounds are Those, Helvellyn?" : William Wordsworths geistige Landschaften. Colloquium Helveticum, 39(2008). pp. 41-60. Habermann, Ina. (2009) Die Welt als Gutshof – von der Illusion, unpolitisch bleiben zu können. In: Wolfgang Clemen im Kontext seiner Zeit : ein Beitrag zur Wissenschaftsgeschichte vor und nach dem Zweiten Weltkrieg. Heidelberg, pp. 103-118. Habermann, Ina. (2009) May Sinclair. In: Kindlers Literatur Lexikon. Stuttgart, p. 191. Habermann, Ina. (2009) Review of "Upward Mobility and the Common Good, toward a Literary History of the Welfare State" by Bruce Robbins : Princeton: Princeton University Press, 2007. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 57 (1). pp. 93-94. Habermann, Ina. (2009) The life and death of harriet frean. In: Kindlers Literatur Lexikon. Stuttgart, pp. 191-192. Habermann, Ina. (2009) [Review of] "Shakespeares Komödien. Spiele aus dem Reich der Freiheit" by Ekkehart Krippendorff : (Berlin: Kulturverlag Kadmos, 2007). Archiv für das Studium der neueren Sprachen und Literaturen, Vol. 246. pp. 179-181. Habermann, Ina. (2009) [Rezension von] Beck, Rudolf, Kuester, Hildegard und Kuester, Martin: Basislexikon anglistische Literaturwissenschaft : München 2007. Anglia, 127 (3). pp. 533-536. Habermann, Ina. (2007) England an Island: Englishness as a symbolic form in Jacquetta Hawkes's a Land (1951). In: Insular mentalities : mental maps of Britain : essays in honour of Bernd Lenz. Passau, pp. 89-102. Habermann, Ina. (2007) Review of "Feminism and Territoriality, a Bifocal Case Study of Literary Irelands" by Susanne Hagemann : Trier: wvt, 2005. Anglia, 125 (3). pp. 571-574. Habermann, Ina. (2007) Review of "Rhetoric and Renaissance Culture" by Heinrich F. Plett : Berlin: de Gruyter, 2004. Anglia, 125 (2). pp. 367-370. Habermann, Ina. (2007) [Rezension von] Forgone Nations - Constructions of National Identity in Elizabethan Historiography and Literature - Stanihurst, Spenser, Shakespeare by Florian Kläger : Trier, wvt 2006. Journal for the study of British cultures, Vol. 14, H. 2. pp. 178-179. Habermann, Ina. (2006) British Cinema and "the People’s War". In: Medialised Britain. Passau, pp. 119-139. Habermann, Ina. (2006) [Review of] Literaturwissenschaft in Theorie und Praxis. Eine anglistischamerikanistische Einführung. Ed. Ralf Schneider unter Mitwirkung von Christina Spittel / Hans-Werner Ludwig und Thomas Rommel: Studium Literaturwissenschaft. Arbeitstechniken und Neue Medien. Archiv für das Studium der neueren Sprachen und Literaturen, Vol. 243,. pp. 144-146. Habermann, Ina. (2005) Review of "Theorien der Literatur, Grundlagen und Perspektiven" edited by Hans Vilmar Geppert and Hubert Zapf (Tübingen and Basel: Francke, 2003), "Theory Matters" by Vincent B. Leitch (New York, London: Routledge, 2003. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 53 (4). pp. 411-413. Habermann, Ina. (2005) Tennis mit Kanonenkugeln – Heinrich V und die Dynamik der Macht. In: König Heinrich V. Cadolzburg, pp. 387-411. Habermann, Ina. (2005) [Rezension von] Angela McRobbie (2005), The Uses of Cultural Studies - a textbook : London et al., Sage 2005, 211 S., £ 18.99, ISBN 1-4129-845-0. Journal for the study of British cultures, Vol. 12, H. 2. pp. 175-176. Habermann, Ina. (2004) She has that in her belly will dry up your ink: Femininity as challenge in the equitable drama of John Webster. In: Literature, politics and law in Renaissance England. Basingstoke, pp. 100-122. Habermann, Ina. (2004) Theatre and the Law: The Concept of Equity in John Webster's The White Devil. In: Realigning Renaissance Culture: Intrusion and Adjustment on the Renaissance Stage. Trier, pp. 137-148. Habermann, Ina. (2004) [Rezension von] A Fast-Forward Version of England by Silvia Mergenthal : Heidelberg, Winter 2003. Journal for the study of British cultures, Vol. 11, H. 1. pp. 94-96. Habermann, Ina. (2003) Review of "Plotting Women, Gender and Narration in the Eighteenth- and Nineteenth-Century British Novel" by Alison A. Case : Charlottesville: University Press of Virginia, 1999. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 50 (4). pp. 529-530. Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Cultural Feminism. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 54-55. Habermann, Ina. (2002) Death by Water : the Theory and Practice of Shipwrecking. In: Fictions of the sea : critical perspectives on the ocean in British literature and culture. Aldershot, pp. 104-121. Habermann, Ina. (2002) Elizabeth Bowen. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 56-57. Habermann, Ina. (2002) Elizabeth Cary. In: Metzler-Lexikon englischsprachiger Autorinnen und Autoren. Stuttgart, pp. 104-105. Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Gendered Identity. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 145-146. Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Geschlechterrolle. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 158-159. Habermann, Ina. (2002) May Sinclair. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 533-534. Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Women's Cultural Criticism. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 407-408. Habermann, Ina. (2002) [Rezension von] The Practice of Cultural Analysis - Exposing Inter-disciplinary Interpretation, edited by Mieke Bal : Stanford, Stanford University Press 1999. Journal for the study of British cultures, Vol. 9, H. 2. pp. 233-234. Habermann, Ina. (2001) On the pain of not being English. In: Common ground? : crossovers between cultural studies and postcolonial studies. Trier, pp. 137-151. Habermann, Ina. (2001) Review of "Lebenstexte, Literarische Selbststilisierungen englischer Frauen in der frühen Neuzeit" by Gabriele Rippl : München: Wilhelm Fink Verlag, 1998. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 49 (2). pp. 185-186. Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2000) Review of "A Revolution in Sentiments, Manners, and Moral Opinions, Catharine Macaulay und die politische Kultur des englischen Radikalismus, 1760-1790" by Vera Nünning : Heidelberg: Universitätsverlag C. Winter, 1998. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 48 (1). pp. 80-82. Habermann, Ina and Klein, Bernhard. (2000) Shakespeare: Die Historien. In: Shakespeare-Handbuch : die Zeit, der Mensch, das Werk, die Nachwelt. Stuttgart, pp. 324-380. Habermann, Ina. (1999) Review of "The Culture of Slander in Early Modern England" by Lindsay M. Kaplan : Cambridge : Cambridge University Press, 1997. Anglia, 117 (4). pp. 597-600. NoHabermann, Ina. (2017) The Pressburger Touch. Ein ungarischer Jude im britischen Filmgeschäft. In: Lebenskunst. Erkundungen zu Biographie, Lebenswelt und Erinnerung. Festschrift für Jacques Picard. Köln, pp. 133-142. Habermann, Ina. (2013) Wann denkt Shakespeare an Ovid? In: Carmen Perpetuum. Ovids Metamorphosen in der Weltliteratur. Basel, pp. 149-163. Habermann, Ina and Kern-Stähler, Annette. (2010) Introduction: Literature and Silence. In: Anglistentag 2009 Klagenfurt: Proceedings. Trier, pp. 377-381. Habermann, Ina. (2010) Myth, memory and the middlebrow: Priestley, du Maurier and the symbolic form of Englishness. Basingstoke. Habermann, Ina. (2009) [Review of] Dympna Callaghan, The Impact of Feminism on Renaissance Studies, Basingstoke (Palgrave Macmillan) 2006, XIV–346 S., ISBN 1-4039-9212-6, GBP 55,00. Francia Recensio : Forschungen zur westeuropäischen Geschichte, 2009, No. 1. Habermann, Ina. (2005) Modifikationen des Modernismus – Medialität, Identität, Populärkultur. In: Kulturgeschichte der englischen Literatur : von der Renaissance bis zur Gegenwart. Tübingen, pp. 251-264. Habermann, Ina. (2004) Einleitung – Panel 5: Lehrinhalte und Qualifikationsprofile. In: Kulturwissenschaften in der Anglistik : eine Standortbestimmung; Dokumentation einer Tagung an der Universität Dortmund, 8. bis 10. April 2003. Dortmund, pp. 44-45. Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2003) Das Graduiertenkolleg Kulturhermeneutik im Zeichen von Differenz und Transdifferenz an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg. Anglistik, Vol. 14, H. 2. pp. 105-112. Habermann, Ina. (2003) Staging slander and gender in early modern England. Women and gender in the early modern world. Aldershot. Habermann, Ina. (2003) The Archers’ Tale: Images of Britain in the Films of Michael Powell and Emeric Pressburger. In: Anglistentag 2002 Bayreuth: Proceedings. Trier, pp. 295-306. Habermann, Ina and Schabert, Ina. (2002) Einleitung. In: Imaginationen des Anderen im 16. und 17. Jahrhundert. Wiesbaden, pp. 7-24. Habermann, Ina. (2000) Two, by their bloods, and by thy Spirit one: Sir Philip Sidney and Mary Sidney Herbert, Countess of Pembroke. In: Bi-Textualität : Inszenierungen des Paares : ein Buch für Ina Schabert. Berlin, pp. 29-44. Habermann, Ina. (1999) The Taming of the Masculine Scold : Misconstrued Femininities in Swetnam, the Woman-hater. In: Differenzen in der Geschlechterdifferenz : aktuelle Perspektiven der Geschlechterforschung = Differences within gender studies. Berlin, pp. 222-240. |