edoc-vmtest

Items where Author is "Hauser, Stefan"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed
Number of items: 12.

Article

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2016) Biophysical criteria used by farmers for fallow selection in West and Central Africa. Ecological indicators, 61 (1). pp. 141-147.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2015) Estimating the consequences of fire exclusion for food crop production, soil rertility, and fallow recovery in shifting cultivation landscapes in the humid tropics. Environmental management, Vol. 55, No. 3. pp. 536-549.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2014) Improving plantain ( Musa spp. AAB) yields on smallholder farms in West and Central Africa. Food security, Vol. 6, H. 4. pp. 501-514.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2013) Black leaf streak disease and plantain fruit characteristics as affected by tree density and biomass management in a tropical agroforestry system. Agroforestry Systems, 87 (2). pp. 349-354.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2013) Carbon stocks in shaded Theobroma cacao farms and adjacent secondary forests of similar age in Cameroon. Tropical Ecology, 54 (1). pp. 15-22.

Tueche, J. Roberto and Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan and Cadisch, Georg. (2013) Tillage and varietal impacts on tomato (Solanum lycopersicum L.) production on an Ultisol in Central Cameroon. Soil and Tillage Research, 128. pp. 1-8.

Book Section

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2017) Editorial: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion – einleitende Überlegungen zu normativen Ansprüchen und kommunikativen Praktiken. In: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion - Normative Ansprüche und kommunikative Praktiken. Bern, pp. 9-13.

Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Hauser, Stefan and Eriksson, Brigit and Luginbühl, Martin. (2017) Mündliches Argumentieren als kommunikative Praktik - Schulbuchübungen und empirische Befunde im Vergleich. In: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion - Normative Ansprüche und kommunikative Praktiken. Bern, pp. 91-119.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2017) Wenn Kinder argumentieren – Grundlagen und erste Befunde einer Studie zur mündlichen Argumentationskompetenz von Schulkindern. In: Begründen – Erklären – Argumentieren. Konzepte und Modellierungen in der Angewandten Linguistik. Tübingen, pp. 89-105.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2015) Hybridisierung und Ausdifferenzierung – Einführende begriffliche und theoretische Anmerkungen. In: Hybridisierung und Differenzierung. Kontrastive Perspektiven linguistischer Medienanalyse. Bern, pp. 7-30.

Hauser, Stefan and Mundwiler, Vera. (2015) Schulische Elterngespräche - Einführende Anmerkungen. In: Sprachliche Interaktion in schulischen Elterngesprächen. Bern, pp. 9-17.

Hauser, Stefan and Norgrove, Lindsey. (2013) Slash and burn agriculture, Effects of. In: Encyclopedia Of Biodiversity, 6. Amsterdam, pp. 551-562.

This list was generated on Mon Dec 23 05:33:30 2024 CET.