Items where Author is "Hoffrage, U."
Number of items: 10. 2008Gigerenzer, G. and Hertwig, R. and Hoffrage, U. and Sedlmeier, P.. (2008) Cognitive illusions reconsidered. In: Handbook of experimental economics results, Vol. 1. Amsterdam, pp. 1018-1034. Rieskamp, J. and Hoffrage, U.. (2008) Inferences under time pressure : how opportunity costs affect strategy selection. Acta psychologica, Vol. 127, H. 2. pp. 258-276. 2006Hoffrage, U. and Hertwig, Ralph. (2006) Which world should be represented in representative design? In: Information Sampling and Adaptive Cognition. Cambridge, pp. 381-408. 2005Hoffrage, U. and Hertwig, R. and Gigerenzer, G.. (2005) Die ökologische Rationalität einfacher Entscheidungs- und Urteilsheuristiken. In: Rationalität im Prozess kultureller Evolution. Tübingen, pp. 65-89. Todd, P. M. and Hertwig, R. and Hoffrage, U.. (2005) Evolutionary cognitive psychology. In: The handbook of evolutionary psychology. Hoboken, pp. 776-802. 2001Hertwig, R. and Hoffrage, U.. (2001) Eingeschränkte und ökologische Rationalität : ein Forschungsprogramm. Psychologische Rundschau, Jg. 52, H. 1. pp. 11-19. Matter-Walstra, K. W. and Hoffrage, U.. (2001) Individuelle Entscheidungsfindung am Beispiel der Brustkrebs-Früherkennung: Erfahrungen aus Fokusgruppen in der Schweiz. Care Management, 3 (5). pp. 26-29. 2000Hoffrage, U. and Lindsey, S. and Hertwig, R. and Gigerenzer, G.. (2000) Communicating statistical information. Science, Vol. 290, no. 5500. pp. 2261-2262. Hoffrage, U. and Hertwig, R. and Gigerenzer, G.. (2000) Hindsight bias : a by-product of knowledge updating? Journal of experimental psychology. Learning, memory and cognition, Vol. 26, H. 3. pp. 566-581. 1997Hertwig, R. and Gigerenzer, G. and Hoffrage, U.. (1997) The reiteration effect in hindsight bias. Psychological review, 104, p. 194–202. |