Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Künste, Medien, Philosophie > Fachbereich Kunstgeschichte > Laurenz-Professur zeitgenössische Kunst (Baier)"
Number of items at this level: 17. 2023Himmer, Elsa. "Ich möchte so klar wie möglich sein". Maria Eichhorn, Kunst, Alltag, Information. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Huet, Sandrine. Saving Baga material culture from iconoclastic destruction: The Case of the Bansonyi headdress. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Monkevic, Lilija. Francis Picabias 'Transparences' im Hinblick auf die Philosophie Henri Bergsons. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Tarelli, Luca. Opposite of Low-Hanging Fruit. Das Fotografische in Moyra Daveys Hemlock Forest, 2016. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Warszawski, Ramona. Marie Goslich: Fotografien des Landlebens um Berlin im frühen 20. Jahrhundert. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2022Ehnimb, Valentina. Addressing the Burden of Representation. Selbst, Sichtbarkeit und soziale Transformation im Werk von Wu Tsang. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2021Jörg, Carla. Emmy Hennings. Performativität als Strategie des Subjekts. 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Loosli, Fabienne. Obsession Duchamp. Der Versuch eines Re-readings von Bethan Huws’ Duchamp- Lektüre am Beispiel ausgewählter Werke. 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Müller, Deborah. «Richtung werden». Körper, Konzept und Information in Stanley Brouwns OEuvre (1960–76). 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2020Altermatt, Sebastian. Symthesen der Negation der Synthesis. Zum Verhältniss vom Ganzen und seinen Teilen der Dada-Collagen von Hannah Höch. 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Stoica, Paula-Cristina. Mit Gänsen zum Mond. Zum Verhältnis von Fakt und Fiktion in Agnes Meyer- Brandis' "The Moon Goose Colony". 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2019Borner, Stephanie. Von Angesicht zu Angesicht: Das Selbstporträt bei Max Slevogt als Spiegel seines künstlerischen Schaffens. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Bysäth, Julia. Das Phantasma der Immaterialität - Der Körper bei Hito Steyerl, Ed Atkins und Jon Rafman. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. El Adisey, Bassma. "Distribution as a kind of paranoia." Digitale Dispersion im Werk von Cory Arcangel. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Fink, Arthur. Gemalte Malereikritik im Stillleben der frühen Moderne. Am Beispiel von Edouard Manets La Brioche (1870) und Paul Cézannes Compotier, Verre et Pommes (1879/80). 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Olsen, Niels. The Readymade Artist. Erscheinungen der Kunstfigur Reena Spaulings. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2018Haak, Laura. Die Form politischer Bilder in Werken Chris Markers - zwischen Aktualität und Erinnerung. Eine Auseinandersetzung mit einer offenen, multiperspektivischen Form der Bildstruktur als politische Narration. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. |