edoc-vmtest

Browse by Basel Contributors ID

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013

2018

Defila, Rico and Ruesch Schweizer, Corinne and Di Giulio, Antonietta. (2018) Two souls are dwelling in my breast: Uncovering how individuals in their dual role as consumer-citizen perceive future energy policies. Energy Research & Social Science, 35.

2017

Defila, Rico and D. Giulio, Antonietta. (2017) Sidebar: Managing Consensus in Inter- and Transdisciplinary Teams: Tasks and Expertise. In: The Oxford Handbook of Interdisciplinarity. Oxford, pp. 332-337.

Di Giulio, Antonietta and Defila, Rico. (2017) Enabling university educators to equip students with inter- and transdisciplinary competencies. International Journal of Sustainability in Higher Education, 18 (5). pp. 630-647.

2016

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Holm, Patricia. (11 December 2016) Akzeptanz geht aus gesellschaftlicher Diskussion hervor (Interview). Energie und Umwelt, 2016 (4). p. 13.

Fuchs, Doris and Di Giulio, Antonietta and Glaab, Katharina and Lorek, Sylvia and Maniates, Michael and Princen, Thomas and Ropke, Inge. (2016) Power: the missing element in sustainable consumption and absolute reductions research and action. Journal of cleaner production, 132. pp. 298-307.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta, eds. (2016) Transdisziplinär forschen - zwischen Ideal und gelebter Praxis : Hotspots, Geschichten, Wirkungen. Frankfurt.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta. (2016) Wie es begann – Vom Begleiten und vom Beschreiten gemeinsamer Wege. In: Transdisziplinär forschen – zwischen Ideal und gelebter Praxis. Hotspots, Geschichten, Wirkungen.. Frankfurt, pp. 9-23.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Fischer, Daniel and Gölz, Sebastian and Kaufmann-Hayoz, Ruth and Schäfer, Martina. (2016) Was wir noch zu sagen hätten – Briefe an unsere Leserinnen und Leser. In: Transdisziplinär forschen – zwischen Ideal und gelebter Praxis. Hotspots, Geschichten, Wirkungen.. Frankfurt, pp. 331-341.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Schäfer, Martina. (2016) Hotspots der transdisziplinären Kooperation – Ausgangslagen von besonderer Bedeutung. In: Transdisziplinär forschen – zwischen Ideal und gelebter Praxis. Hotspots, Geschichten, Wirkungen.. Frankfurt, pp. 27-89.

Di Giulio, Antonietta. (2016) Vom Nutzen des Lagerfeuers – Fallstudien transdisziplinärer Forschung als Erzählungen. In: Transdisziplinär forschen – zwischen Ideal und gelebter Praxis. Hotspots, Geschichten, Wirkungen.. Frankfurt, pp. 93-104.

Di Giulio, Antonietta and Defila, Rico and Brückmann, Thomas. (2016) "Das ist halt das eine ... Praxis, das andere ist Theorie" – Prinzipien transdisziplinärer Zusammenarbeit im Forschungsalltag. In: Transdisziplinär forschen – zwischen Ideal und gelebter Praxis. Hotspots, Geschichten, Wirkungen.. Frankfurt, pp. 189-286.

Kaufmann-Hayoz, Ruth and Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Winkelmann, Markus. (2016) Was man sich erhoffen darf – Zur gesellschaftlichen Wirkung transdisziplinärer Forschung. In: Transdisziplinär forschen – zwischen Ideal und gelebter Praxis. Hotspots, Geschichten, Wirkungen.. Frankfurt, pp. 289-327.

Hirsch, P. E. and Adrian-Kalchhauser, I. and Flämig, S. and N'Guyen, A. and Defila, R. and Di Giulio, A. and Burkhardt-Holm, P.. (2016) A tough egg to crack: recreational boats as vectors for invasive goby eggs and transdisciplinary management approaches. Ecology and Evolution, 6 (3). pp. 707-715.

Di Giulio, Antonietta and Fuchs, Doris. (2016) Nachhaltige Konsum-Korridore: Konzept, Einwände, Entgegnungen. In: Nachhaltiger Konsum. Institutionen, Instrumente, Initiativen. Baden-Baden, pp. 143-164.

Ruesch Schweizer, Corinne and Di Giulio, Antonietta. (2016) Nachhaltigkeitswerte: Eine Kultur der Nachhaltigkeit? Sekundäranalyse der Daten aus der StabeNE-Erhebung 2008. SOCIENCE, Journal of Science-Society Interfaces, 1 (1). pp. 91-104.

2015

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta. (2015) Integrating knowledge: challenges raised by the "Inventory of Synthesis". Futures, 65. pp. 123-135.

Di Giulio, Antonietta. (2015) Ethische und normative Grundlagen von Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung – Werte und Ethik als Teil öffentlicher Bildung. In: Ethik, Religionen, Gemeinschaft. Ein Studienbuch. Bern, pp. 57-67.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta. (2015) Methodische Gestaltung transdisziplinärer Workshops. In: Methoden der Experten- und Stakeholdereinbindung in der sozialwissenschaftlichen Forschung. Wiesbaden, pp. 69-93.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Kaufmann-Hayoz, Ruth. (2015) "Victorian Calling" - eine Tagungsmethode für den transdisziplinären Dialog. In: Methoden der Experten- und Stakeholdereinbindung in der sozialwissenschaftlichen Forschung.. Wiesbaden, pp. 141-164.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Scheuermann, Michael. (2015) Managementverantwortliche inter- und transdisziplinärer Verbünde – Rollen, Kompetenzen, Karrieren: Einführung in das Schwerpunktheft "Managementverantwortliche inter- und transdisziplinärer Verbünde = Managers of inter- and transdisciplinary research groups". Forschung, 8 (3+4). pp. 64-69.

2014

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Kaufmann-Hayoz, Ruth. (2014) Sustainable consumption – an unwieldy object of research. Gaia, Vol. 23, Suppl. 1. pp. 148-157.

Di Giulio, Antonietta and Fuchs, Doris. (2014) Sustainable consumption corridors : concept, objections, and responses. Gaia, Vol. 23, Suppl. 1. pp. 184-192.

2013

Blättel-Mink, Birgit and Brohmann, Bettina and Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Fischer, Daniel and Fuchs, Doris and Gölz, Sebastian and Götz, Konrad and Homburg, Andreas and Kaufmann-Hayoz, Ruth and Matthies, Ellen and Michelsen, Gerd and Schäfer, Martina and Tews, Kerstin and Wassermann, Sandra and Zundel, Stephan. (2013) Konsum-Botschaften. Was Forschende für die gesellschaftliche Gestaltung nachhaltigen Konsums empfehlen. Fona. Stuttgart.

Schmid, Kuno and Trevisan, Paolo and Künzli David, Christine and Di Giulio, Antonietta. (2013) Die übergeordnete Fragestellung als zentrales Element im Sachunterricht. In: Sachen unterrichten. Beiträge zur Situation der Sachunterrichtsdidaktik in der deutschsprachigen Schweiz. Hohengehren, pp. 41-53.

Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Kaufmann-Hayoz, Ruth and Dürkoop, Anke. (2013) Forschung für Nachhaltige Entwicklungen Research for Sustainable Development. GAIA, 22 (1). pp. 62-64.